Pretraži ovaj blog

Dobrodošlica

Dobro došli na mjesto gdje se okupljaju najveći gurmani. Nismo jedini, ali smo najbolji. ;)

utorak, 5. lipnja 2012.

Domaća karamelizirana juha od rajčice




Gledam ove današnje recepte za juhu od rajčice u kojima većina spominje onu juhu od rajčice iz vrećice. Užas! Pored ovako fine i jednostavne juha mislim da nema potrebe posezati za tim industrijskim otrovima ili kombinacije juha od vrećice sa nekim vrstama začina i mirodija i neizostavnog vrhnja za kuhanje za koje mislim da većina današnjih domaćica ne može živjeti bez njega. Svega par sastojaka i dobiti ćete izvrsnu domaću juhu od rajčice. Možete kombinirati i onu domaću ukuhanu rajčicu sa kupovnom pasiranom rajčicom i koncentratom rajčice. U hotelu smo radili juhu od rajčice i to jednu verziju za koju nikad u životu nisam čuo da se tako i na taj način priprema. Naime, slanina i crveni luk su se na malo ulja karamelizirali. Izvadilo se van i na tome se pravila zaprška. Tada je išla voda i koncentrat rajčice, određeni začini i sitno sjeckana SLANINA , pa smo tako tokom svatova koje smo odrađivali i manjih grupa bilo je problema kada su se među gostima pojavili i vegatarijanci i veganci. Naravno da takvu juhu nismo mogli dati, ostala je jedina solucija za juhu od gljiva ili nekakvu brzinsku juhu od povrća, bilo da je krem ili gusta juha u pitanju. Moja baka učestalo kuha rajčicu i dosta puta mi zna dati po nekoliko boca, no ne odgovara mi njezin postupak i način na koji radi, jer po njezinom receptu u završenoj kuhanoj rajčici bude više vode nego li rajčice,a to sam se uvjerio već nekoliko puta dok sam kuhao ovu domaću juhu. Uz ovu juhu uglavnom se poslužuje domaća tjestenina - tarana i kako možete vidjeti na fotografijama razliku u tjestenini - ona s domaćim i ona s kupovnim-tvorničkim jajima. Ja ovu juhu radim na malo drugačiji način i nema mi bolje i draže juhe od ove. Šećer karameliziram pa nema potrebe da se dodaje kasnije tokom kuhanja, a dobiti ćete i kvalitetniju boju.

Sastojci :

1 l pasirane rajčice ( koristio sam Podravkinu jer mi je najbolja i dosta gusta )
4 jušne žlice šećera kristala
0,5 l do 1 l vode
2- 3 manje grančice svježeg ili smrznutog peršinovog lišća
1/2 srednje glavice crvenog luka
1 manji mladi luk
soli po ukusu

..........................................................

Postupak :


 Šećer otapajte na laganoj vatri dok se u potpunosti ne karamelizira, pazeći da ne zagori.


Maknite s vatre i dodajte pasiranu rajčicu, mladog i crvenog luka, te peršinovo lišće. Ostavite da juha dobro ukuha, a zatim dodavajte vode onoliko koliko smatrate da želite dobiti gustoću juhe.Po želji možete koristiti i pelate rajčice od kojih prethodno napravite pire, te ukuhajte skupa s pasiranom rajčicom.



Kad se obje vrste luka skuhaju i peršinovo lišće, izvadite van, doradite okus juhe, a zatim ukuhajte taranu- ribanu kašicu ili neku drugu vrstu tjestenine za juhu po želji.  




Bon Appétit



Nema komentara:

Objavi komentar

Cijenim i slušam svačije mišljenje. Osjećajte se slobodnim i ostavite komentar ; ne brinite ne grizem! ;) Isto tako ukoliko imate bilo kakvih pitanja u vezi recepata, kuharstva općenito, slobodno mi se obratite preko bloga, FB grupe ili e-mail adrese.

I appreciate and listening opinion of each person. Please feel free and leave a comment, do not worry I do not bite! ;) Also, if you have any questions about recipes, culinary generally free to contact me through the blog, FB group or email address.