Pretraži ovaj blog

Dobrodošlica

Dobro došli na mjesto gdje se okupljaju najveći gurmani. Nismo jedini, ali smo najbolji. ;)

subota, 7. srpnja 2012.

Domaći ketchup

Recept za ovaj ketchup koji sam radio po recepturi Jamie Olivera kojega sam tražio godinu danaa i  zagubio sam ga jer smo renovirali stan i nigdje sam nisam mogao naći. Od tada je prošlo već godina dana, no evo ga. Recept je izmišljen ( po ukusu i konzinstenciji ), upotrebljavam ga kad god  se sjetim s obzirom da mi je ostala još veća količina zaliha u smočnici. Ja ne bih bio ja kad ne bih dijelio kompletno sve svoje proizvode koji izradim s dragim ljudima oko mene. Svima se svidio, a kod nekih čak niti jedan dan nije mogao opstati. Od količine koja mi se trenutačno nalazi u smočnici uskoro planiram napraviti odreske u tom umaku,a i recept će uskoro osvanuti na blogu. Nikakav konzervans niti bilo koji drugi tvornički dodatak nisam stavljao u njega. Bitno je da koristite sterilizirane bočice i odgovarajuće poklopce kako u sadržaj ne bi propuštao zrak i nema straha da će se išta pokvariti. Ovog puta nisam htio ništa eksperimentirati, pa sam se slijepo držao recepture. Ovaj ketchup je rađen prošle godine u kasno ljeto dok je rajčica bila jeftinija i isplativija. Od ove duple količine normativa dobio sam nešto malo više od 5 litara. Ukoliko volite pikantnije umake vjerujem da će Vam se i ovaj recept svidjeti. Već je započela sezona rajčice pa počnite polako razmišljati o proizvodnji.Što se začina i mirodija tiče to ću ostaviti Vama da sami procijenite koliko točno čega želite i da okus ovog ketchupa dorađujete po vlastitom nahođenju i ukusu.


Sastojci :

2 kg svježe rajčice ( kombinirao sam svježe rajčice i pelate rajčica - kod oboje odstranite kožicu i sjemenke)
2- 3 srednje glavice crvenog luka
1 jušna žlica crnog mljevenog papra
400 ml crnog vinskog octa
150 g smeđeg šećera
4 režnja češnja-češnjaka
1 srednja glavica svježeg komorača
2 veće stabljike celera
2 prsta debelo svježeg đumbira
1 svježa ljuta paprika ( odstranite joj membrane i sjemenke )
1 jušna žlica sjemenki korijandera
3-4 komada klinčića
1 srednji svežnjić svježeg bosiljka ( ali isto tako možete i onaj kupovni osušeni koristiti )
ulje po potrebi ( ili kombinacija maslinovog i suncokretovog )

.....................................................................

Postupak :

Crveni luk, komorač i celer očistite i ogulite, te narežite na veće kocke. U duboku posudu na malo više ulja stavite pirjati. Čim uvene dodajte očišćeni i protisnuti češnjak, naribani svježi đumbir,sitno narezanu svježu ljutu papričicu, peteljke - stabljike bosiljka. Posolite i poparite po ukusu, te ostavite da se pirja na laganoj vatri sve dok povrće ne prestane puštati vodu i dok ne uvene.Dodajte sve preostale začine. Podlijte s tek toliko vode da prekrije povrće, a zatim dodajte prethodno blanširane i oguljene rajčice i pelate po želji. Ostavite i dalje da se kuha sve dok se ne reducira do željene gustoće.


Umak propasirajte kroz gustu cjediljku ili usitnite pomoću štapnog miksera ili blendera, a zatim još nekoliko puta propasirajte. Vratite na vatru da još jednom prokuha, doradite okus umaka.Kad prokuha dodajte crni vinski ocat, smeđi šećer, te još jednom doradite okus ketchupa.Sipajte ih u prethodno zagrijane i sterilizarne posudice, zdjelice, čašice i sl.Čuvajte na tamnim i hladnim mjestima.Moj je kao takav već godinu i pol dana u smočnici, nije se pokvario, niti ukiselio, niti se je uhvatila plijesan na vrhu.


Nema komentara:

Objavi komentar

Cijenim i slušam svačije mišljenje. Osjećajte se slobodnim i ostavite komentar ; ne brinite ne grizem! ;) Isto tako ukoliko imate bilo kakvih pitanja u vezi recepata, kuharstva općenito, slobodno mi se obratite preko bloga, FB grupe ili e-mail adrese.

I appreciate and listening opinion of each person. Please feel free and leave a comment, do not worry I do not bite! ;) Also, if you have any questions about recipes, culinary generally free to contact me through the blog, FB group or email address.