Pretraži ovaj blog

Dobrodošlica

Dobro došli na mjesto gdje se okupljaju najveći gurmani. Nismo jedini, ali smo najbolji. ;)

utorak, 7. kolovoza 2012.

Kolač djetinjstva i jedan eksperiment


Dok sam bio klinac ovaj je kolač bio uvijek sastavni dio nedjeljnog ručka. Moja mama ga je nazvala "Kolač od oraha", a isto tako vjerujem da ima i drugih naziva.Za ovaj kolač koristio sam duplu mjeru jer sam radio veću količinu i to u tepsiji od pećnice. Vrlo jednostavan je za pripremu i savršeno sočan. Mamina mama ga također dosta često radi, ali njezin nije nikad bio toliko sočan i pun okusa kao mamin jer ga baka uvijek prepeče i osuši se u pećnici. Nisam fotografirao korak po korak izrade ovog kolača jer sam smatrao da nema potrebe koliko je jednostavan i ono najbitnije nema vaganja i mjere za ovaj kolač, radi se samo o mjerama na šalice ( 2,5 dl ). Isto tako nisam se držao maminog recepta za čokoladnu glazuru već sam je radio sa slatkim vrhnjem za šlag i čokoladom za kuhanje.Surfajući youtube-om gledao sam način radova čokoladnih mousse-va i naišao na jedan koji se topi u vodi, a zatim "lupa" na ledu. Video možete pogledati na samom kraju/dnu ovog recepta. Čokoladni mousse sam improvizirao i nije završio kako sam i očekivao jer vjerojatno nisam koristio čokoladu s 70% kakaa, već onu vjerojatno od 30% ili malo više - klasična čokolada za kuhanje, a i vode sam malo više stavio. Tako da bi onda zasigurno valjalo da ide čokolada s 70% kakaa i 1/2 dl vode.


Sastojci :

2 šalice šećera kristala
2 jaja ( po mogućnosti domaća )
2 šalice mlijeka
2 šalice pšenične krupice ( grisa )
1 šalica svježe ribanih ( ili smrznutih jabuka ukoliko imate običaj ribati i pohranjivati u duboke zamrzivače )
2,8 dl ulja ( 1 šalica ulja bi bila previše i kolač bi bio dosta masniji )
2 šalice mljevenih oraha
1 p.p.

..........................................................................................................

Sastojci za čokoladnu glazuru :

300 g čokolade za kuhanje
300 ml slatkog vrhnja za šlag


.........................................................................................................

Postupak :

Prvo izmutite sve tekuće sastojke, a suhe sastojke pomiješajte s praškom za pecivo te sve dobro izmiješajte da dobijete homogenu smjesu. Izlijte u odgovarajuću tepsiju i pecite na 180C oko 30-tak minuta ili sve dok ne biskvit ne dobije zlatno-smeđu boju i koricu.

Za čokoladnu glazuru u posebnom malom lončiću zagrijte slatko vrhnje, ne do vrenja već da se počne lagano isparavati. Čokoladu iskidajte na jednake komade. Zagrijano slatko vrhnje maknite s vatre te umiješajte čokoladu i miješajte sve dok se čokolada u potpunosti ne otopi. Prelijte biskvit i ostavite sa strane da se ohladi. 





Čokoladni mousse za 5 minuta  ( kliknite na link da vidite kako se pravi ).






Nema komentara:

Objavi komentar

Cijenim i slušam svačije mišljenje. Osjećajte se slobodnim i ostavite komentar ; ne brinite ne grizem! ;) Isto tako ukoliko imate bilo kakvih pitanja u vezi recepata, kuharstva općenito, slobodno mi se obratite preko bloga, FB grupe ili e-mail adrese.

I appreciate and listening opinion of each person. Please feel free and leave a comment, do not worry I do not bite! ;) Also, if you have any questions about recipes, culinary generally free to contact me through the blog, FB group or email address.