Pretraži ovaj blog

Dobrodošlica

Dobro došli na mjesto gdje se okupljaju najveći gurmani. Nismo jedini, ali smo najbolji. ;)

četvrtak, 15. studenoga 2012.

"Biber" meso s tjesteninom

Prije nekoliko godina u hotelu sam prvi puta čuo i vidio ovo jelo koje smo posluživali za obiteljski ručak. Od tada se vrlo često zna pronaći i na mojem jelovniku. Koristio sam svinjetinu, a kao zamjenu možete koristiti i teletinu ili piletinu. Sam naziv ovog jela "biber meso" Vam govori o čemu je riječ.Radi se o vrlo pikatnom i pomalo ljutkastom umaku. Isto tako možete koristiti i svježi mljeveni šareni papar, obični crni mljeveni ili bijeli papar, a ukoliko imate mužar možete svježa zrna papra izlupati u mužaru, te kao takvog dodati pred kraj kuhanja. Uvijek gledam koliko god je moguće da je izbjegavam zaprške i sve druge zgušnjivače, jedino ukoliko bilo koja vrsta umaka bude rijetka onda moram posezati za zgušnjavanjem. Kod ovog jela je cilj što staviti malo više luka, a isto tako i mesa jer luk i meso daje finu gustoću umaku bez dodavanja ikakvog škroba.Kako ovaj umak i tjestenina ne bi bili predosadni i monotoni odlučio sam se i za malo graška.



Sastojci :

700 g svinjetine ( ili teletine, piletine - bijelo meso )
4 veće glavice crvenog luka
mljeveni crni ili bijeli papar ( po ukusu ili se možete odlučiti za kombinaciju ova dva navedena uz dodatak svježeg šarenog ili običnog )
1 puna čajna žlica mljevene slatke paprike
malo ljute mljevene paprike ( po želji )
1 l mesnog ili povrtnog temljeca
soli po potrebi i ukusu

...........................................................................


Postupak :

Meso narežite na žlijen, a crveni luk na sitne kockice. Luk pirjajte na masnoći, posolite ga kako bi što prije uvenuo i omekšao. 



 Nakon što ste ispirjali crveni luk dodajte narezano meso, poklopite i ostavite da se pirja, povremeno miješajući. 




Kad meso bude iskaliralo podlijte ga temeljcem, dodajte mljevene slatke i po želji ljute paprike, te ostavite da prokuha. Dodajte po želji graška ili nekakvog drugog povrća Vama po želji. Posolite, dodajte mljevenog papra kojeg želite i doradite okus. Ostavite da se kuha sve dok meso ne omekša, a i voda sve dok se ne reducira do željene gustoće.


Uz ovo jelo možete poslužiti bilo koji prilog : rižu na maslacu, krokete, kašicu od krumpira, tjesteninu... Ja sam se odlučio za domaću tjesteninu. Poslužite toplo uz sezonsku salatu. 


Bon Appétit


2 komentara:

  1. Predobro izgleda :) ja bi izostavila grašak, al ova prefino djeluje! :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Fala kolegice! ;) Grašak ne ide u original, ja ga jednostavno obožavam na sve načine. Obično se radi na malo većoj količini crvenog luka i onda stavljaju zapršku u to jelo, no ja sam izostavio, ne volim jako tešku hranu ( osjećam se tromim,usporenim i ništa mi se ne da), a imam i osjetljivi želudac.Možeš sada kad dođu hladniji dani staviti zapršku, ili brašno pomiješano s vodom, pa da svi budu "siti" i zadovoljni. Ukoliko si za onu "light" verziju stavi dosta crvenog luka i dobro ga propirjaj - meso i luk daju gustoću umaku.

    OdgovoriIzbriši

Cijenim i slušam svačije mišljenje. Osjećajte se slobodnim i ostavite komentar ; ne brinite ne grizem! ;) Isto tako ukoliko imate bilo kakvih pitanja u vezi recepata, kuharstva općenito, slobodno mi se obratite preko bloga, FB grupe ili e-mail adrese.

I appreciate and listening opinion of each person. Please feel free and leave a comment, do not worry I do not bite! ;) Also, if you have any questions about recipes, culinary generally free to contact me through the blog, FB group or email address.