Pretraži ovaj blog

Dobrodošlica

Dobro došli na mjesto gdje se okupljaju najveći gurmani. Nismo jedini, ali smo najbolji. ;)

četvrtak, 1. studenoga 2012.

Improvizirani krem namaz

Sjećam se dok sam bio klinac kako je mama obično uvijek bacala u smeće mlijeko koje se ukiselilo. Jednostavno nije bila takav tip žene koja je voljela preveliku pažnju posvećivati domaćoj proizvodnji kao što ja danas radim, no ipak i prije su bila drugačija vremena i drugačija hrana nego li što je to danas, no isto tako ne mogu reći da ona ništa domaće nije proizvodila i skladištila u smočnicu jer bih tada lagao. Krem namaz od sira vraća me u djetinjstvo kad smo ga dobivali u vrtiću za doručak, ali je bio u kombinaciji s kuhanom slaninom. I tako sam zatekao u hladnjaku manju količinu svježeg mlijeka kojega sam upotrijebio kao krem namaz s začinima i prženom slaninom jer sirovu slaninu i salamu ne volim u takvom stanju, a i dosta slabo konzumiram suhomesnate proizvode, pa rekoh da napravim nešto od toga što me podsjetilo na davno djetinjstvo. Isto tako postoji mali milijun verzije izrade svih vrsta domaćih sireva i namaza, no ovaj je nastao u toku trenutačne inspiracije i dosjeta. Najbolje je koristiti što masnije, a isto tako domaće mlijeko ukoliko ga imate, barem u Osijeku postoje automati s domaćim mlijekom pa sam tako upotrijebio to.



Sastojci potrebni za krem namaz :

500 ml domaćeg ( ili kupovnog, po mogućnosti što masnije mlijeka, tipa 3,8 % mliječne masti )
1 puna čajna žlica soli
3-4 jušne žlice alkoholnog octa

..............................................................................................



Dodatni sastojci - ( mješavina začina po želji, ja sam koristio ):

vlasac, mljevenu slatku papriku, crveni luk u granulama

sušena slanine ( ili "hamburgera" ) po želji

............................................................................................


Postupak :

Mlijeko malo posolite, te ga dovedite do procesa vrenja. Dodajte alkoholni ocat i tako ostavite da se kuha na laganoj vatri sve dok se mlijeko ne zgusne.Maknite ga s vatre i kao takvoga ostavite sa strane prekriveno poklopcem da odstoji najviše 24. sata.


Nisam imao pravu i originalnu gazu pa je umjesto sira nastao krem namaz i to iz razloga jer nisam mogao što bolje i kvalitetnije ocijediti dio mlijeka koji se zgrušao, pa je tako u siru i završio višak vode te je nastao krem namaz.
Mlijeko procijedite krzo gazu što bolje možete, a po potrebi i nekoliko puta.


Kao takvoga, ocijeđenoga možete ga držati u hermatičkim posudama i zdjelicama, te ga upotrebljavati sa svime i svačime, ovisno o ukusima i željama, otprilike najviše dva dana.


No, kako sam se sjetio svojeg djetinjstva dok sam bio u vrtiću upotrijebio sam ga kao namaz na kruhu.

U sir dodajte sve navedene začine i sitno isjeckanu sušenu slaninu koju ste prethodno popržili na masnoći ili bez nje ( ovisno o slanini, da li je mesnata ili masnija ( "sapunjara" kako ja znam reći za neke ).
Sve dobro izmiješajte. Najbolje bi bilo da smjesa kao takva ostane najmanje pola sata u hladnjaku kako bi se svi začini što bolje povezali sa sirom. 






Bon Appétit



Nema komentara:

Objavi komentar

Cijenim i slušam svačije mišljenje. Osjećajte se slobodnim i ostavite komentar ; ne brinite ne grizem! ;) Isto tako ukoliko imate bilo kakvih pitanja u vezi recepata, kuharstva općenito, slobodno mi se obratite preko bloga, FB grupe ili e-mail adrese.

I appreciate and listening opinion of each person. Please feel free and leave a comment, do not worry I do not bite! ;) Also, if you have any questions about recipes, culinary generally free to contact me through the blog, FB group or email address.