Pretraži ovaj blog

Dobrodošlica

Dobro došli na mjesto gdje se okupljaju najveći gurmani. Nismo jedini, ali smo najbolji. ;)

subota, 12. siječnja 2013.

Quiche aux légumes

Ovo je treća verzija quich-a i da budem iskren sam sebe sam ugodno iznenadio kako i jedna vrlo neobična verzija i spoj sastojaka može biti ukusan. Ova verzija je nastala iz razloga što mi je ostalo viška prhkog tijesta iz ovog prošlog recepta, a dan prije nego li sam pravio quiche sa špinatom napravio sam klasično varivo od miješanog povrća koje sam upotrijebio za ovaj quiche. Moj moto u kuhanju je sličan kao i kod Jamie Olivera, a taj je da "ogolim" namirnicu što je više moguće ili drugim riječima da iskoristim sve što je god moguće od namirnice i ono najbitnije je to da se u mojoj kuhinji ništa ne baca jer se sve može iskombinirati, samo je potrebno malo volje i mašte. Kako sam u prošlim receptima za quich pisao sve i svašta, ovoga puta ću Vas poštedjeti i krenuti na izradu recepta. ;)





Sastojci potrebni za prhko :   ( ovaj normativ mi je bio dovoljan za dvije verzije quiche, za jednu prepolovite normativ, a ujedno ovo mi je najdraži recept za prhko tijesto kod izrade quich-a )

125 g glatkog brašna
125 g kukuruznog brašna
1 čajna žlica p.p.
150 g maslaca  ( ili domaće svinjske masti )
3 jaja ( po mogućnosti domaća - na fotografiji možete vidjeti da su domaća jaja - jedna mala strunka slame se nalazi na njoj )
1 puna čajna žlica soli


.................................................................


Sastojci potrebni za nadjev :


500 g miješanog smrznutog povrća ( vjerojatno kad se odlučite praviti  quich-e nećete imati već gotovo skuhano varivo od neki dan kao ja, pa možete upotrijebiti i ono tvorničko ili napraviti si sami mješavinu po izboru, onog povrća kojega najviše volite )
2 kisela vrhnja ( 2 x 180 ml )
3 jaja ( po mogućnosti domaća )
mlijeko ( dodajte ga onoliko tek da dobijete finu, gustu i homogenu smjesu koja ne smije biti ni prerijetka, niti pregusta, a isto tako svaki proizvođač kiselog vrhnja nije isti, neka su vrhnja rijetka, neka gusta, pregusta, kremasta ... ) 

.................................................................




Postupak :


Obje vrsta brašna dobro prosijte kroz gusto sito. U dublju posudu dodajte prašak za pecivo i još jednom dobro izmiješajte. Dodajte maslac narezan na sitnije komade ili kockice, jaja i sol. Prstima dobro razradite tijesto, te ga brzo umijesite kako maslac ne bi previše omekšao. 


Ukoliko ste vješti s prhkim tijestom nema potrebe da odstoji u hladnjaku pola sata kako bi se maslac opet stegnuo, no ukoliko i niste baš, kada ga umijesite omotajte ga prozirnom folijom i ostavite u hladnjaku da odstoji.


Tijesto razvaljajte na pobrašnjenoj radnoj površini ili ga razvaljajte direktno u plehu u kojemu ćete ispeći ga.
Ja na svu sreću imam ovaj maleni valjak koji mi dobro dođe kada su ovakve situacije i kulinarije u pitanju.
 


Ukoliko Vam se tijesto tokom valjanja zagrijalo, a sigurno hoće, tijesto zajedno s kalupom spremite natrag u hladnjak kako bi se dodatno ohladilo, a međuvremenu bacite se na izradu nadjeva.

U dublju posudu dodajte jaja, mlijeko, kiselo vrhnje, sol i bijeli mljeveni papar, te dobro izmiješajte. 


Smrznuto povrće prethodno treba skuhati najbolje na pari ili ga možete staviti u nadjev kada se povrće odmrzne. Isto tako povrće ne morate kuhati ukoliko volite da povrće bude al dente i da bude hruskavo.
Nakon toga dodajte povrće  u nadjev od mlijeka, jaja, vrhnja i začina.



Prhko tijesto  stavite  peći u prethodno zagrijanu pećnicu. Pekao sam ga oko 15-tak minuta na 180C (opcija vrući zrak). Tijesto mora biti na pola pečeno, pa čak i pomalo prijesno, jer ćete kasnije staviti nadjev koji se također mora još dodatno gratinirati.
 
Kad tijesto bude gotovo, prelijte ga nadjevom.
 
 

Vratite natrag u zagrijanu pećnicu na 180C oko 30-40 tak minuta da se dobro gratinira i dobije lijepu zlatno-smeđu koricu.
Ostavite da se malo ohladi, a zatim ga režite. Odlično odgovara kao toplo i hladno, možete ga poslužiti za doručak, ručak, večeru uz salatu po želji.
 


Po želji ga  poslužite prelivenog kiselim vrhnjem. I za kraj to sve bi izgledalo ovako.






Bon Appétit

 

Nema komentara:

Objavi komentar

Cijenim i slušam svačije mišljenje. Osjećajte se slobodnim i ostavite komentar ; ne brinite ne grizem! ;) Isto tako ukoliko imate bilo kakvih pitanja u vezi recepata, kuharstva općenito, slobodno mi se obratite preko bloga, FB grupe ili e-mail adrese.

I appreciate and listening opinion of each person. Please feel free and leave a comment, do not worry I do not bite! ;) Also, if you have any questions about recipes, culinary generally free to contact me through the blog, FB group or email address.