Pretraži ovaj blog

Dobrodošlica

Dobro došli na mjesto gdje se okupljaju najveći gurmani. Nismo jedini, ali smo najbolji. ;)

petak, 19. srpnja 2013.

[Mi ne živimo,već preživljavamo i fama oko (pa)šteta]: Domaći namazi od piletine i ribe

 
Prošlo je već nekoliko tjedana otkako nisam niti jedan novi recept izbacio, što je za moj pojam malo previše s obzirom da sam obično svaki drugi tjedan na blogu objavljivao novi recept, a razlog tome svemu je i više nego opravdan, no o tome ću malo kasnije pisati. Zasigurno se sjećate one silne fame oko Argetinih pašteta i kampanje "odobrile mame"?! Ako se ne sjećate ili ne znate ništa o tome, sada ću Vam malo pojasniti oko čega se dignula prašina i u nekim mamama izazvala bijes i ogorčenje. Naime Argeta je pokrenula kampanju s paštetama u kojoj je odlučila da pozove sve mame koje će biti upoznate s njihovom tradicijom i kompletnom cijelom izradom svih pašteta koje oni prave, ali to nije sve. Kako bi ih potkupili odlučili su im prije svega toga pružiti kraljevski tretman u jednom od hotela, a zatim ih sve provesti kroz tvornicu paštete i prikazati im pripremu, sve sirovine koje upotrebljavaju i na koji način. No prije svega toga na njihovim stranicama mogle su pronaći fotografije ljudi koji su bili tzv. "izmišljenji" likovi koji vjerojatno nisu niti čuli za Argetine paštete, a kamo li da su išta komentirali u vezi istih, te su doslovno s jedne stranice ukrali fotografije tih ljudi i objavili ih na svojim stranicama i napisali kako su sve njihove paštete odobrile mame, te se ispod svake fotografije te mame moglo vidjeti kako svaka od njih pojedinačno hvali i govorim samo lijepe riječi o njihovim paštetama, a mogli su se čak pronaći i "njihovi" (tih izmišljenih likova ) komentari kako je ta pašteta zapravo jako ukusna i zdrava. Nakon toga je nastala ta fama oko njihovih pašteta za koju možemo  reći ne samo da je bila lažirana, već su povrijeđena i autorska prava preuzimanja fotografija tih "izmišljenih mama", zatim izmišljotine u kojima su komentirale te iste izmišljene mame kako su njihove paštete ukusne i zdrave što je dodatno dignulo prašinu, jer svatko tko ima imalo mozga može zaključiti da NITI JEDNA pašteta nije zdrava, niti će ikada biti, a naročito ne ono što dolazi iz tvornica. Nakon toga Argeta je bila razotkrivena oko tih "izmišljenih mama", te su odlučili da se javno ispričaju za to što su napravili, te odlučili zaista pozvati "prave mama" koje će doslovno potkupiti s kojekakvim raznim kravljevskim tretmanima gdje će se moći osjećati tretirano doslovno kao kraljice, te će ih kasnije odvesti u obilazak iste te tvornice kako bi se one uvjerili da je uistinu tako kako su toj kampanji "izmišljene mame i pričale". Tako da i dan danas možete na njihovim web stranicama vidjeti kako stoje "prave mame" i na kojima piše "odobrile mame". Koliko sam uspio shvatiti te iste mame su bile oduševljene što kraljevskim tretmanom, što samim obilaskom tvornice, samo nakon toga nisam uspio pronaći niti jedan komentar, niti jednu tu istu majku koja je sudjelovala u toj kampanji kako bih čuo njezino mišljenje i to pravo mišljenje, a ne nekakvo podmetnuto ili potplaćeno. Dokazalo se jedino kako Argeta uistinu koristi vrlo kvalitetne sirovine, a što se tiče aditiva ili onog zlogasnog aditiva E250 (natrijev nitrit ) nitko nije spominjao, već su samo bili spomenuti začini i mirodije koje dodavaju u svoje paštete. Ako mene pitate to je čista glupost i izmišljotina. Ljudi koje rade u tim tvornicama mogli su naknadno dodati kojekakve aditive i to po mogućnosti kada su mame napustile tvornicu. Tako ako su Vas uspjeli "upecati" s njihovom kampanjom, otkačite se i slušajte svoju intuiciju, a ne nešto što će Vam drugi nametati. Osobno shvaćam kakva su vremena došla i da ljudi jednostavno nemaju vremena se posvetiti skuhanom obroku, ali ako niste u stanju sami napraviti svoju paštetu mislim da onda dalje neću raspravljati s Vama. Mogao bih možda tolerirati onima koji nemaju štapne miksere ili samostojeće blendere, što je mala vjerojatnost i gotova pa ih svaka kuhinja ima. Tvornice neka i dalje paštete zovu paštetama, a ja sam se odlučio da ih nazovem namazima jer postoji jedan ironičan vic ili priča o Gavriloviću koji je došao u tvornicu i pronašao razno razne otpatke od mesa i rekao nešto u stilu pa šteta da se baci i tako je nastala pašteta. :D Bilo da je ironično ili tužno, ali ima nešto u toj priči za koju možda i nisam baš nešto posebno objasnio, već onako kako mi je ostalo u sjećanju. U svim tim paštetama i obrađenim suhomesnatim proizvodima nalazi se taj zlogasni aditiv E250 što je natrijev nitrit i previlikim konzumiranjem toga istoga dovodi do zgrušavanja krvi, začepljenja krvnih žila, što na kraju sve dovodi do ozbiljnih zdravstvenih problema i na kraju smrti, a u svemu tome liječnici Vam ne mogu pomoći, niti žele, dapače oni su savršeno svjesni kakve sve otrove jedemo kako bi medicina kasnije sretno trljajući ruke i profitirajući na našoj bolesti, skupim liječenjima i lijekovima, no ovu temu ću ostaviti za novu oštru kolumnu koju ćete uskoro moći pročitati na FB grupi. A sada da Vam malo objasnim zašto me toliko dugo nema i zašto nema novih recepata, no vjerujem da će se to uskoro promijeniti i da ću moći uskladiti sve i na vrijeme. Naime kako sam već u prethodnim postovima pisao da sam nezaposlen više od tri godine, situacija se trenutačno malo mijenja na bolje i to iz razloga što je Hrvatska ušla u EU i sada imam mnogo veće šanse da se zaposlim vani, kada ovdje već nisam imao prvenstveno mogućnost, ali niti želju da radim i sada iskreno nakon svega što sam prošao u životu odlučio sam da odem van raditi bilo što i samo da se maknem od ove negativne klime koja trenutačno ovdje vlada jer ovdje zaista niti živim kako treba, točnije vegeteriam, mladost mi prolazi, a radnoga staža imam premalo i mislim si svaki dan ukoliko se ovakva situacija i dalje bude nastavila biti ću primoran raditi do svoje 90.te godine života. Ali to nije ono najgore što se meni i mojoj obitelji događa. Već dvije i pol godine sestra i ja živimo od tatine mizerne mirovine koja apsolutno ne može pokrivati naše troškove režije i hrane. Nekoliko puta su nam i struju isključili, sada je isključen internet, telefon i TV, a trebaju isključiti i vodu, struju, plin. Jednostavno više ovakvu represiju ne mogu trpjeti. Možemo samo birati između dva zla : hoćemo li jesti ili plaćati režije??! Na svu sreću u pripremi imam još dosta recepta koje treba objaviti, jer u suprotnom bih morao prestati s blogiranjem i to samo iz razloga što praktički pola mjeseca imamo za jesti, a pola mjeseca doslovno grickamo nokte. S rođacima nismo u nikakvim kontaktima jer su svi strašno materijalistički nastrojeni i nitko od njih ne može nas razumjeti u kakvoj smo situaciji i sve što smo morali prolaziti otkako je moja majka preminula. Mene apsolutno nije sramota pričati o ovakvim stvarima jer to su sve činjenice i surova realnost ove naše lijepe Rvacke. Samo se iskreno nadam da će i mojoj obitelji uskoro zasjati sunce i da ćemo si barem malo više olakšati kada odem van raditi, jer mi doslovno ne živimo, već preživljavamo iz dana u dan, iz mjeseca u mjesec. No ostaviti ću ovakve teške teme sa strane jer ne želim druge zamarati sa svojim privatnim problemima, samo znam i uvijek se sjetim tatinih riječi da u ljudima ne treba tražiti utjehu jer je neću pronaći, no jednostavno sam htio Vam ispričati razlog mojeg odsustva od trenutačnog blogiranja i ovim putem se zahvaliti Vam na strpljenju i iščekivanju novoga recepta. Dakle prije nekoliko mjeseci odlučio sam se napraviti dvije vrste paštete. Jedna je od pilećeg filea,a druga je riblja, pa tko koju voli, neka izvoli. ;) Sve namirnice koje se nalaze u ovoj pašteti možete slobodno kreirati prema vlastitom nahođenju ili po svojem ukusu. Ja sam znam kako barem meni toliko različitih sastojaka, začina i mirodija u jednoj posudi izgleda ružno i nabacano, no krajnji ishod je zagarantiran, naročito onda kada imate i domaće (eko) proizvode. Srdele volim uglavnom jesti pržene aka frigane, no s obzirom kako je dosta pristupačna cijenom kupljena je u većoj količini pa je stoga i nastao ovaj namaz. Isto tako možete se odlučiti i za bilo koju bijelu ribu, s obzirom da je srdela plava riba i ima jači okus, pa će i pašteta biti malo jačega okusa. Što se tiče normativa nema tu nekakve prevelike filozofije jer sam sve radio odokativno. Mana domaćim paštetama ( namazima ) je jedina ta da se vrlo brzo pokvare jer u njima nema nikakvih aditiva, niti konzervansa, pa Vam predlažem da za početak napravite manju količinu, poigrate se namirnicama i prilagodite okuse po želji. Moći ćete je sačuvati na način da prigotovljeni namaz prebacite u plastične posude koje se hermetički zatvaraju, a preko nje prelijete rastopljeni maslac, te ćete na taj način produžiti rok trajanja svakoga mesnog ili ribljeg namaza ( paštete ). Jedini konzervans koji se nalazi u većini domaćih namaza i pašteta je kuhinjska sol koja će također produžiti rok trajanja istih. Ostao je još jedan pileći jetreni namaz za koji ću također postaviti recept. 



Sastojci potrebni za riblji namaz ( paštetu ):

  • 500 g očišćenih srdela
  • 1 jušna žlica senfa 
  • 3 kuhana jaja 
  • 2 jušne žlice majoneze ( kupovne ili domaće )
  • 1 jušna žlica kiseloga vrhnja
  • 60 g maslaca ( koristio sam domaći, od jedne žene s tržnice )
  • 1 veća glavica crvenoga luka
  • 2 jušne žlice ketchupa
  • 8 komada većih kiselih krastavaca
  • začini : kuhinjska sol, crni mljeveni papar


Dodatni sastojci :

  • oštrog brašna po potrebi ( za paniranje srdela )


Postupak :

Srdele očistite od ljuskica, izvadite utrobu i odstranite im glave, te ih operite pod vodom. 



Dobro ih osušite kuhinjskim papirnatim ručnicima, te uvaljajte u oštro brašno i pržite ih na plitkoj masnoći sve dok ne dobiju zlatno-smeđu boju. Prebacite ih na papirnate ubruse kako bi se ocijedile, a zatim ih posolite po ukusu. Ukoliko ne volite prženu hranu, srdele možete posoliti, preliti s uljem i kratko ispeći u pećnici ili na tavici.



Kad se ohlade iskidajte ili izrežite ih na sitnije komade, te prebacite u veću dublju posudu. 


Na ribu dodajte prethodno skuhana jaja, majonezu, vrhnje, sitno sjeckani crveni luk, senf i maslac narezan na sitnije kocke.



Štapnim mikserom dobro izmiksajte sve dok ne dobijete homogenu smjesu, a pred kraj dodajte kisele krastavce, sve navedene začine i još jednom smjesu dobro razradite štapnim mikserom, te doradite ukus po želji.


Gotovi namaz ( paštetu ) prebacite u posebnu posudicu koja se hermetički zatvara, te čuvajte na hladnom mjestu najviše tjedan dana. 






"Dimljeni" namaz ( pašteta ) od piletine :

Sastojci :

  • 200 g dimljene i sušene slanine 
  • 500 g pilećeg filea ( koristio sam od domaćeg pileta )
  • 1 veća glavica crvenoga luka
  • 1 režanj češnja-češnjaka
  • 40 g maslaca
  • 1 jušna žlica ketchupa
  • 2 jušne žlice majoneze
  • 10-tak srednjih kiselih krastavaca
  • 2 kuhana jajeta
  • 1 jušna žlica senfa
  • 2 jušne žlice soja sosa
  • začini : kuhinjska sol, bijeli mljeveni papar, majčina dušica (timijan)


Postupak :

Pilećih file očistite od kostiju, kožice i suvišne masnoće, te ih narežite na tanje filee.Slaninu narežite na sitnije komade, te je sotirajte na tavici sve dok se ne iskaramelizira. Ovisno o slanini da li je mesnata ili kako ja znam reći "sapunjara" dodajte ili ne morate dodavati suvišne masnoće u tavicu.


Pileće file totirajte ih na masnoći od slanine, stavite sa strane da se ohladi, a zatim izrežite na sitnije komade. Meni osobno bolji okus namazi i paštete imaju kada se nešto termički obradi, a u ovom slučaju je to bila piletina, nego li da sam je kuhao, premda je mnogo zdravije kuhana i manje kalorična. 

U posudu dodajte sotiranu piletinu i slaninu, maslac, crveni luk i bijelog mljevenog papra. 



Pomoću štapnoga miksera ili blendera usitnite sve navedene sastojke sve dok ne dobijete homogenu smjesu,  a zatim dodajte kisele krastavce, kuhana jaja, senf, majonezu, ketchup i još jednom dobro izmiksajte, a pred sam kraj isprobajte i doradite okus opet po vlastitom nahođenju.



Naravno kod svakoga namaza sam kasnije morao dodavati određene začine kako bih ih doradio i poboljšao, pa sam tako dodavao soja sosa i malo senfa.



Gotovi namaz ( paštetu ) prebacite u plastičnu posudu, te je također čuvajte do tjedan dana. 




Ovakve namaze bi bilo najbolje napraviti dan ranije kako bi se svi sastojci lijepo povezali i došli do izražaja. Poslužite ih dobro rashlađene uz prepečene kriške kruhe i povrća sa strane. Kreirajte sami svoje okuse namaza i razveselite društvo,ljude,prijatelje i obitelj oko sebe. : ) 

I to bi bilo to društvo moje drago! ;) 


















Bon Appétit






Broj komentara: 6:

  1. Ovaj naslov o preživljavanju tvoje familije na žalost vrijedi i za većinu u zemlji, i ja ti dajem apsolutnu podršku u tvom naumu da kreneš u inozemstvo. Da si kojim slučajem ovaj tekst pisao npr.prije 5 godina, pokušala bi te odgovoriti, još sam tada imala dijelić nade, ali kako vrijeme ide sve je gora situacija, i ne vidi se ni tračak svjetla na kraju tunela.
    Stoga, želim ti dobar vjetar u leđa!
    Namaz ti je odličan.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vjeruj mi da sam imao mogućnost da odem odavde prije 5. godina, da bih otišao bez ikakvog razmišljanja i bez ikakve nostalgije za domom, jer sam sasvim drugačiji po tom pitanju od drugih i s obzirom što sam sve dosada prolazio u životu. Jednostavno davnih dana sam shvatio kako ne pripadam ovdje, ovdje nije moja sredina i kompletno cijeli balkanski mentalitet mi jako smeta, čast izuzetcima no takvih je vrlo malo. Ma samo da odem van prati suđe po razno raznim restoranima i biti ću sretan, samo da se maknem od ove sredine koja me guši već duži niz godina. Hvala ti još jednom na riječima podrške. ;) Čim se nešto na bolje promjeni, svakako ću Vas sve obavijestiti. ;)

      Izbriši
  2. Pileca pasteta mi se vise svida..sardele volim da jedem onako ciste samo sa kruhom ,ne znam zasto ali tako su mi najujusnije !!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I meni je osobno pileća bila ukusnija, s obzirom da plava riba ima malo jači-žešći okus, no u nedostatku pileće smazali smo i tu od srdela. ;)

      Izbriši
  3. Pratila sam situaciju koju je napravila Argetina kampanja. Najbolje mi je bilo kada su nakon razotkrivanja fotki izjavili kako će sljedeći puta koristiti prave mame, lol.
    S obzirom na uvod, nisam mogla ni očekivati kakav će biti nastavak teksta. Žao mi je što ste se našli u takvoj situaciji, koja je, na žalost, postala hrvatska svakodnevnica. Od sveg srca vam želim što skori pronalazak posla i izlazak iz te teške životne situacije.
    Prijedlozi za namaze zvuče super, samo ne znam kako bih odoljena ne navaliti na frigane srdele :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma urnebes živi oko tih pašteta. >_> Hvala ti puno na lijepim riječima podrške. :)

      Izbriši

Cijenim i slušam svačije mišljenje. Osjećajte se slobodnim i ostavite komentar ; ne brinite ne grizem! ;) Isto tako ukoliko imate bilo kakvih pitanja u vezi recepata, kuharstva općenito, slobodno mi se obratite preko bloga, FB grupe ili e-mail adrese.

I appreciate and listening opinion of each person. Please feel free and leave a comment, do not worry I do not bite! ;) Also, if you have any questions about recipes, culinary generally free to contact me through the blog, FB group or email address.