Pretraži ovaj blog

Dobrodošlica

Dobro došli na mjesto gdje se okupljaju najveći gurmani. Nismo jedini, ali smo najbolji. ;)

srijeda, 5. kolovoza 2015.

[Nepromišljenost :] Čokoladni tart s šumskim voćem

Prije tri tjedna našao sam se u dvoumici ili ne znam kako bih to nazvao "troumici" ne znajući što da prije i prvo obavim. Očekivao sam i ranije da ću objaviti recepte koje sam Vam ponudio da glasate na FB grupi , no obaveze i balansiranje me je pritisnulo sa svih strana pa sam blog morao opet jednostavno malo zanemariti. Bavim se s cvijećem kojega imam iza stana, kao i začinskog bilja pa većinu vremena provedem tamo i na zraku, tipične kućanske obaveze, jučer sam za prijateljicu pekao pite s jabukama na štapićima i čips od kelja, a i moram započeti s popisivanjem inventara za svoj restoran. Većina ljudi je u zabludi i misli si ako ne radiš da imaš vrijeme svog ovog svijeta, no ja mislim sasvim suprotnom i uvijek pametno iskoristim to vrijeme, ne prolaze mi dani bez veze, a rok za otvaranje restorana je vrlo blizu pa moram dodatno potegnuti i dati maksimalno energije da to obavim kako treba.

Prošlo je i tri i pol godine otkako pišem i vodim ovaj blog i FB grupi Vas je sad preko 3.000! Hvala Vam svima što me i dalje pratite, a ja ću to sve opravdati s finim receptima. ;)

Na nečiju žalost ili nečiju sreću najviše ste glasovali za čokoladni tart s šumskim voćem kojega sad možete pročitati, ali uskoro će i ostali tako da ne morate se brinuti jer će svi biti objavljeni. :)

Prije skoro dva i pol mjeseca s prijateljem iz srednje škole sam radio ovaj tart i povrtni quiche sa slaninom. Kuhar je po struci kao i ja i htio sam da ga vidim na djelu jer jednog dana kad budem trebao zaposlenika-recimo njega htio sam ga testirati da vidim kakav je zapravo u kuhinji i kako se snalazi. Najveći problem koji je napravio je taj da je i za quiche napravio slatko tijesto, tako da smo jeli slatki quiche umjesto slanoga. :D No bilo je ukusno i ono najbitnije pojelo se sve.

Quichevi i tartevi za one koji ne znaju su vrste pita i to porijeklom iz Francuske kuhinje. U oba se koriste prhka tijesta, quichevi slani, a tartevi su slatki. Quichevi su poželjni za poslužiti se dok su topli iako su i hladni ukusni dok tartevi se poslužuju isključivo hladni. Većina nas misli pa zašto to ne zovemo jednostavno pitama, a ja im kažem da su za to krivi Francuzi čiju gastronomiju izričito cijenim, volim i štujem. Oni se s hranom odnose na poseban način, delicije su dosta delikatne, unosi se puno strasti i ljubavi i nisu od ljudi koji bi kuhali i pekli samo da bi jeli i to mi se strašno sviđa kod njih.

Recept je vrlo jednostavan, samo je bitno pratiti svaku stavku i rezultati će biti zadovoljavajući. Prvi tart koji smo prijatelj i ja radili nismo jednostavno mogli odoljeti da se ohladi već smo ga u poluvrućem stanju išli rezati, no svakako ukoliko imate vremena i mogućnosti ispecite ga dan ranije kako bi se čokoladna krema i voće lijepo povezalo i kako biste mogli dobiti što ljepše izrezane komade tarta. Kod ovog tarta čokoladnu kremu možete koristiti kad se ohladi i za nekakve druge slastice tipa torti, muffina, cupcake-ova i sl. Po konzinstenciji mi je odlična i svenamjenska. Jaje tada možete prilagoditi na način da ga stavite ili izostavite u receptu. Kod quicheva i tarteva osobno ne volim kad ima puno nadjeva, a tijesta gotovo pa ništa pa uvijek gledam da dodam malo više tijesta kako bi se nastao pravilni balans između tijesta i nadjeva bilo da je riječ o slanom ili slatkom nadjevu.

Sastojci potrebni za prhko tijesto :

  • 125 g maslaca
  • 100 g šećera u prahu
  • 250 g glatkog brašna
  • 2 žumanjka
  • 3 jušne žlice hladnog mlijeka
  • na vrh noža praška za pecivo
  •  malo veći prstohvat soli

Sastojci potrebni za voćni nadjev : 

  • 500 g smrznutog ( svježeg ) šumskog voća ( ili bilo kojeg drugog voća po izbora )
  • 4 jušne žlice šećera kristala ( manje ili više, ovisno volite li više slatko ili kiselije )
  • 2 jušne žlice ruma ( za kolače )


Sastojci potrebni za čokoladni nadjev :



  • 150 ml mlijeka
  • 150 ml slatkog vrhnja za šlag
  • 200 g tamne čokolade ( 50 ili 72 % kakaa - iako možete slobodno i onu slabiju čokoladu za kuhanje koristiti)
  • 1 jaja ( po mogućnosti domaće )


Postupak :

U dubljoj posudi pomiješajte sve suhe sastojke, te ih prosijte kroz gustu cjediljku. Dodajte preostale sastojke te umijesite tijesto sve dok ne dobijete homogenu smjesu. Obložite prozirnom folijom, te ostavite u hladnjaku na nekakvih pola sata.

Ukoliko radite sa smrznutim voćem prethodno ga odmrznite, te ga stavite u manju dublju posudu. Dodajte rum i šećer, te tako pirjajte sve dok se tekućina ne reducira. Voće nakon toga procijedite kroz gustu cjediljku, a sok sačuvajte kojega kasnije recimo možete ukuhati s malo gustina te poslužiti uz ovaj tart s tučenim slatkim vrhnjem ili po želji.

Za čokoladni nadjev u posudu stavite mlijeko i slatko vrhnje i ostavite na laganoj vatri da počne lagano strujati. Maknite s vatre te dodajte komadiće čokolade, te dobro izmiješajte. Vratite na vrlo lagano vatru i miješajte sve dok se čokolada ne otopi. Dodati jaje, energično promiješati te ostaviti još vrlo kratko na vatri samo da baci lagani "ključ", te maknuti s vatre. 

Tijesto izvadite iz hladnjaka. Razvaljajte ga, te stavite u onaj kalup za quicheve i tarteve. Viljuškom izbockajte na nekoliko mjesta, te ponovno vratite natrag u hladnjak. Za to vrijeme ugrijte pećnicu na 180 C. Ubacite tijesto da se peče nekakvih cca 15 minuta, izvadite van. 

Na polupečeno prhko tijesto ravnomjerno rasporedite voće, te ga prelijte s čokoladim nadjevom. 
Opet pecite na 180 C, nekakvih 30-40 tak minuta pazeći da ne prepečete. 

Prije posluživanja dobro ohladite kako bi se čokolada i voće stegnulo. :) 




Nema komentara:

Objavi komentar

Cijenim i slušam svačije mišljenje. Osjećajte se slobodnim i ostavite komentar ; ne brinite ne grizem! ;) Isto tako ukoliko imate bilo kakvih pitanja u vezi recepata, kuharstva općenito, slobodno mi se obratite preko bloga, FB grupe ili e-mail adrese.

I appreciate and listening opinion of each person. Please feel free and leave a comment, do not worry I do not bite! ;) Also, if you have any questions about recipes, culinary generally free to contact me through the blog, FB group or email address.