Pretraži ovaj blog

Dobrodošlica

Dobro došli na mjesto gdje se okupljaju najveći gurmani. Nismo jedini, ali smo najbolji. ;)

petak, 29. travnja 2016.

[Zamjena:] Varivo od leće s palentom


Bilježim svoja zapažanja bilo da su negativna ili pozitivna, no više su negativnija nego li pozitivnija. To dakako ne utječe na mene jer si ne dozvoljavam, živim svoj život i vodim svoju brigu, bavim se stvarima koje me usrećuju i koje mi ispune dan koji je u zadnje vrijeme postao prekratak da obavim sve aktivnosti koje sam isplanirao, maknuo sam negativne ljude od sebe, a većina se svojevoljno odmaknula od mene što me dodatno raduje i više se mogu fokusirati na izradu jela bilo slanih ili slatkih, baš kao što sam počeo sam saditi svoje voće,povrće, cvijeće, no o tome ću u jednom od sljedećih objava. Ne mogu prežaliti hrpu recepata, fotografija jer pametnjaković nisam se sjetio da napravim back-up podataka prije nego li mi je mobilni telefon završio na servisu, a na kraju balade vratio se prazan mobitel bez ijednog podatka. Kopajući po računalu pronašao sam jedan recept koji je trebao biti objavljen još u 2013.toj godini pa rekoh da objavim prvo sve zaostatke pa idemo dalje što uključuje i nešto slatkoga.

Ponukan nedavnim iskustvom shvatio sam da ljudi, većina nije spremna improvizirati barem što se hrane tiče. Konkretno mislim u ovom slučaju na pačja prsa koja sam nedavno pripremao svojoj užoj obitelji i prijateljima. Isprobali bi nešto novo, a zapravo niti sami ne znaju što od takve namirnice mogu očekivati, da bi svi kolektivno došli do zaključka kako sam im poslužio sirova pačja prsa. To je sve bilo samo ne sirovo, jer oni jednostavno ne znaju kako ih treba "odraditi", a da budu medium pečena sa savršenom koricom od kože koja im se jedino svidjela u toj priči. Kad me ljudi zovu da im skuham nešto neće sigurno očekivati da ću im pripremiti variva s mesnim prilogom iliti comfort food na kojoj sam odrastao jer tada to nisam ja. Prošao sam davnu takvu vrstu školu i usavršio je, a sad radim nešto za što nisam dosad imao priliku. Druga je priča ukoliko nemam sredstava da isprobavam i improviziram s hranom tada pristupam onim klasičnim jelima ali na moderniji i moj način kako mislim da će biti najbolje i tehnički ispravno. Kad spomenem da je nekakvo jelo ili slastica tehnički dobro ili loše odrađena dobijem vrstu izrugivanja sa strane nekih ljudi jer to jednostavno ne razumiju i misle da pretjerujem kad nešto ocjenjujem, dajem konstruktivne sugestije, kritike i komentare, no mislim da sam uvijek u pravu barem što se toga tiče i da ne pretjerujem. To što većina ljudi ne razumije mislim da je njihov problem, neznanje i needuciranost i ne želim ulaziti u bilokakvu raspravu po tom pitanju. Kaže jedna poslovica :"Pusti druge da budu u pravu, a ti budi sretan", pa se sukladno tome i držim toga. 

Leću obožavam baš kao i grah te je često upotrebljavam kao zamjenu za grah. Grah mi ne sjeda dobro na želudac jer me napiruje dok je s lećom sasvim druga priča, a još obiluje bjelančevinama, brže se skuha, a primjena je gotovo pa identična kao i s grahom. Gdjegod sam je imao priliku isprobati svi je obično prekuhaju, baš kao i grah. Možete je isto tako koristiti za raznorazne dipove, umake, na salatu, u juhama, kao hladno predjelo. 

Da se još brže skuha i za one koji nemaju vremena toplo preporučujem da se dan ranije ostavi u vodi kako bi nabubrila, dakle opet ista stvar kao i s grahom. Pripremio sam je na isti način kao kad bih radio klasično varivo od graha uz malo drugačiji prilog od palente s kombinacijom kiselog vrhnja i parmezana. Odličan comfort food i hrana koju možete pripremiti za nekakvo veće okupljanje s ljudima ili tokom hladnih i kišnih dana kad se želite malo zagrijati, a opet pojesti nešto konkretno. Oni koji ne mogu živjeti bez određenog komada mesa, mogu slobodno dodati kobasica, suhog mesa, nekakav naravni odrezak i sl. Bez dodatka mesa isto tako možete dobiti savršeni vegetarijanski obrok. Nisam ljubitelj kukuruzne krupice no u ovoj kombinaciji mi se svidjela. Kukuruznu krupicu volim najviše u kolačima ili na jednom prastarom desertu na kojemu sam odrastao a to je klasično skuhana krupica uz zaslađeni jogurt. Ovo jelo radio sam u pekaču jer u njemu jako brzo skuham određene stvari, a tokom lijepog i sunčanog dana iskoristim priliku pa kuham vani.



Sastojci potrebni za varivo : ( za cca 4 osobe )

  • 700 g zelene leće
  • 2 svježe paprike ( jedna žuta, jedna crvena - srednje veličine )
  • 4 veće glavice crvenog luka
  • 4-5 režnjeva češnja-češnjaka ( u nedostatku istoga možete koristiti i češnjak u granulama )
  • 3 veća suha lovorova lista
  • 1/2 jušne žlice dimljene mljevene paprike
  • 1 čajna žličica mljevene ljute paprike ( ukoliko volite pikantno )
  • sol i svježe mljeveni papar ( po potrebi i ukusu ) 
  • suho meso ( kožice slanine, kobasice - po želji )
  • 1 jušna žlica koncentrata rajčice
  • povrtni temeljac ili voda ( po potrebi za podlijevanje ) 

Sastojci potrebni za prilog od kukuruzne krupice :

  • 1 kg kukuruzne krupice 
  • vode po potrebi ( ili po uputama s vrećice )
  • sol ( po ukusu i potrebi )
  • 1-2 jušne žlice kiselog vrhnja ( 20 % m.m. )
  • 1,5 jušna žlica ribanog parmezana
  • malo maslaca ( za premazati kalup )


Postupak :

Prije svega dan ranije leću potopite u vodu i ostavite preko noći da odstoji.
Korjenasto povrće očistite te nasjeckajte. Na plitku masnoću stavite očišćene paprike koje ste prethodno narezali na kocke. Kad paprika pusti vodu i lagano se karamelizira dodajte sitno sjeckani crveni luk, kožicu slanine ( tko voli ) i mrkvu nasjeckanu na sitnije kockice. Pirjajte nekakvih cca 5-10 minuta dok povrće malo uvene. Podlijete po potrebi s temeljcem ili vodom, te ostavite da se kuha na laganoj vatri.



Dodajte leću koju ste prethodno procijedili i oprali pod mlazom vode. Ostavite da krčka na laganoj vatri sve dok leća ne omekša.

Pred kraj kad je leća na pola skuhana dodajte sve navedene začine i koncentrat rajčice te začinite po ukusu.Po potrebi dodajte malo šećera kako umak ne bi bio previše kiseo. Rajčica u ovoj priči ima veliku ulogu, a ta je da sprječava raspadanje povrća, pa je volim dodavati većini jela, a naročito varivima.  Ostavite da se kuha još neko određeno vrijeme ili dok se tekućina neizreducira. Po želji kad je sezona rajčica možete i njih slobodno ubaciti u ovo varivo. 

Palentu skuhajte po uputama s vrećice iako se ja osobno toga nikada ne pridržavam jer sam naučio koliko je okvirno potrebno vode na koju količinu kukuruzne krupice. Umjesto kukuruzne možete je slobodno zamijeniti i s pšeničnom krupicom. 

Skuhanu palentu maknite s vatre te joj dodajte ribanog parmezana i kiselo vrhnje .



Sve sastoje dobro promiješajte da dobijete homogenu smjesu, te je prebacite u kalup koji ste prethodno premazali s tankim slojem maslaca. Ostavite da se u potpunosti ohladi i stegne.


Prije posluživanje palentu izrežite na kocke srednje veličine, te poslužite uz varivo od leće i sezonsku salatu po izboru.


Reducirati ovo varivo možete koliko volite i kako ste najviše navikli, a ovako je to kod mene izgledalo :





2 komentara:

  1. Leća u kombinaciji s palentom je jako zanimljiva i sigurna sam da se odlično slažu. Jako volim oba jela, a i grah i leću i slanutak pripremam na sofritu, dakle s puno, puno povrća kao bazom. A kao što veliš, meso može ili ne mora.

    OdgovoriIzbriši

Cijenim i slušam svačije mišljenje. Osjećajte se slobodnim i ostavite komentar ; ne brinite ne grizem! ;) Isto tako ukoliko imate bilo kakvih pitanja u vezi recepata, kuharstva općenito, slobodno mi se obratite preko bloga, FB grupe ili e-mail adrese.

I appreciate and listening opinion of each person. Please feel free and leave a comment, do not worry I do not bite! ;) Also, if you have any questions about recipes, culinary generally free to contact me through the blog, FB group or email address.