Translate

[Doručak :] Sendviči s avocadom i poširanim jajima

by - veljače 22, 2018


Za doručak kažu da je najbitniji obrok dana, a ovi sendviči su savršeni primjer što njegovom izradom, što gledano s nutritivne vrijednosti, što vizualno. Njegovim preskakivanjem odražava se na svakoga pojedinačno. Nemamo energije, volje, oslabljena je produktivnost, a odražava se i na "liniju". Ubrzni životni tempo, stres i neorganiziranost dodatno utječu na činjenicu da ne stignemo doručkovati pa smo primorani kupovati i konzumirati "hranu u hodu" koja je sve samo ne ono što je našem organizmu potrebno. To su uglavnom ugljikohidrati (kroz razno razne pekarnice) u abnormalnim količinama koji uključuju rafinirane masnoće,šećere, bijelo brašno itd. - koji ishoduju s dodatnim debljanjem nas samih, kao i narušavanje vlastitog zdravlja. Većina nas teži ka tome da što češće i redovito doručkujemo, no rijetko kad se zapitamo što smo točno doručkovali. Ja sam osobno jako neuredan po tom pitanju i kad je doručak u pitanju, no u zadnje vrijeme više sam se posvetio doručku i to u smislu da ne jedem iz pekarnica, da ne konzumiram previše bijelog kruha... tj. gledam da bude raznolikog aspekta i svih različitih hranjivih "goriva" koja mi pomažu da započnem dan. Ako kažemo da nam je zdravlje na prvom mjestu onda bismo se trebali tome i posvetiti, no sve je više i više ljudi koji ništa ne stignu. Ja ne bih rekao kako se ne stigne. Ljudi su totalno neorganizirani ( čast izuzetcima ), glavni paravan im je da se ne brinu dovoljno o sebi samima  kroz koje proizlazi neorganiziranost. Ne može mi nitko reći da ne stigne u blender ubaciti koju bananu, organskog mlijeka- jogurta ( ovisno što želi ) zobenih pahuljica, razno raznog voća i izblendati. Ne može mi nitko reći da ne stigne ispeći ili ispoširati nekoliko jaja, nasjeckati poželjnog povrća-voća i pripremiti si sendvič koji zadovoljava sve potrebe za naš organizam. Ne pripremate doručak za 10 ljudi, već za svoju obitelj, ovisno o zahtjevnosti doručka i količinama za koje smatrate da su dovoljne za konzumaciju. Jednostavno, jednostavnije i brzo, zar ne? 😀 

Na fotografiji je samo jedan od trilijun primjera kako doručak može izgledati, baš kao i aranžiranje hrane. 

Glavna baza je domaći jogurt ( koji kupujem na tržnici ), zobene pahuljice s dehridriranim voćem, orašastim plodovima, šipak (nar), oguljeni fileti mandarine, banane,maline, pečena bundeva, chia sjemenke...



Sendviči ne moraju biti monotoni, dosadni, identični, nekreativi i mislim da je ovo jedan od takvih primjera. Osim toga u cijelu priču ukomponirao sam domaće kiselo vrhnje koje je rađeno s organskim mlijekom, te "mozaik" sir, recept koji će također biti objavljen na blogu.Sendvič se sastoji od domaćeg kruha koji sam sam umijesio i to ona verzija "no knead bread"(recept), koji se savršeno uklopio u ovo priču zbog svoje korice koja je izuzetno hruskava, te mekane sredine kruha. Dodatnu hruskavost u ovim sendvičima doprinosi i šipak (nar )- što svojom hruškavoću, što slatkoćom i kiselinom. Sastoji se od kremastog sirnog namaza koji uključuje svježi kopar i češnjak.Osim svega navedenoga ubacio sam i čajne kobasice ( slična španjolskoj "chorizo" kobasici) koja daje ljutinu iz paprike koja se nalazi u mesu, krastavca ( salatar ) koji je po mojem mišljenju daleko bolji i ukusniji od klasičnog krastavca, ljubičastog luka koji daleko više aromatičniji od klasičnog crvenog luka i koji uglavnom koristim za salate, baš kao i luk srebrenac. Glavnu ulogu u ovim sendvičima imaju poširana jaja i avocado koji je u biti malena bomba vitamina, minerala i masnoća. Kod njega treba dodatno pripaziti netom prije kupovine da ne bude previše tvrd ili previše mekan jer vrlo lako možete upropastiti jelo u kojemu ćete ga upotrebljavati, te pred sami kraj poširano jaje koje bi također trebalo znati pravilno i tehnički odraditi.   


Kod nas u Osijeku ne mogu pronaći niti jedan sendvič koji bi me ostavio ravnodušnim. Upravo suprotno jer svaki od njih je rađen po istoj koncepciji, a ta je da se uglavnom sastoji od presuhog i preslatkog peciva čija je unutrašnjost premazana margarinom, razno razne salame kojima je prodaja ravna nuli, baš kao i sireva (uključujući i opciju isteka roka ), tužne, da ne kažem pretužne "svježe" salate, u pojedinim slučajevima i kiseli krastavci koji su se osušili, sve se bazira na istom konceptu pa se često zapitam da li se boje biti drugačiji i inovativniji od drugih ili jednostavnije da skratim priču - tužno, da ne može biti tužnije. Svjestan takve situacije radije bih preskočio doručak, nego li konzumirao bilo što, a ukoliko u hladnjaku imam potrebne sirovine za doručak bez ikakvih pokolebljavanja bacam se na posao. 😀





Potrebni sastojci : ( za 4 osobe)

    Začinski sirni namaz :  

  •  200 g sirnog namaza
  •  1 puna čajna žličica svježeg kopra ( ili sušenog )
  •  1-2 režnja češnja češnjaka
  •  himalajska sol i mljeveni bijeli papar ( po ukusu )

   Dodatni sastojci : 
  •    2 avocada ( srednje veličine )
  •    chorizo kobasica ( salama, zimska - po izboru )
  •    1/2 svježeg krastavca ( salatar )
  •    4 jaja ( po mogućnosti iz organskog uzgoja )
  •    1/2 glavice očišćenog ljubičastog luka
  •    himalajska sol i svježi mljeveni papar ( po ukusu )
  •    100 g očišćenog šipka ( nar - po želji )

Postupak : 

U gotovi sirni namaz dodajte kopar, himalajsku sol i mljeveni papar.Po ukusu i želji dodajte sitno sjeckanog češnjaka ( ili u granulama ) i kopar. Dobro izmiješajte da dobijete homogenu smjesu, te ostavite sa strane najmanje 1/2 sata kako bi se svi sastojci ravnomjerno raspodijelili i "odradili" svoje. 
Avocado očistite na način da polukružnim okretom noža lagano zarežete za 360 stupnjeva. Rukom lagano zavrtite, te odvojite. Potrebno ga je odmah začiniti i po mogućnosti premazati laganim kružnim pokretima, limunovim sokom jer dosta brzo oksidira. Začinite ga začinima po želji. Jaja za poširanje pripremite na način da zagrijete posudu s vodom koja ne smije naglo ključati.U vodu možete dodati i vrlo malo alkoholnog octa. Jaje po jaje ( pojedinačno ) stavite u manju zdjelicu. Dok voda lagano struji, promiješajte je u jednom smjeru ( da napravite tzv. "vrtlog ),te odmah nakon toga lagano ubacite u vodu i poširaje ga 2-3 min ( ovisno kakvo poširano jaje volite ). Nakon toga pomoću žlice ili francuske grabilice izvadite van, te ga odmah poslužite u određenom jelu, sendviču... 
Jaje kad se prereže treba izgledati baš kako je prikazano na fotografiji tj. žumanjak se mora prelijevati. 

 
Sve ostale navedene i druge sastojke možete ukomponirati u ovaj sendvič ili jednostavno ubaciti nekakve druge stvari koje Vi osobno najviše preferirate i volite. 😊



 

You May Also Like

1 comments

  1. Divni sastojci, divno jelo. Za mene više ručak nego doručak jer ne doručkujem ovako, nego više evropski.

    OdgovoriIzbriši

If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

Facebook

Instagram

Pinterest

Oni koji me redovite prate ;)

Very Good Recipes
Find my recipes on
Very Good Recipes

Copyright @ 2018. All right reserved by Moderna Kuhinja 2012.-2018. Moderna Kuhinja